SAAT MAGIKA BERSAMA TWB








Assalamualaikum... hai semua…

Fuh lama betul tak update blog. Ni update wajib ni kali ni.

Entry kali ni saya nak story sikit tentang perjalanan saya bersama TWB. Untuk yang masih tertanya tanya ape tu TWB, meh saya bagi intro sket.

TWB ni short form untuk The Walking Beauty, iaitu group projek spa yang paling happening. Focus untuk membantu wanita membina spa tanpa kedai dengan nama sendiri.

Amacam?  Best kan.

Nak diikutkan banyak sangat saat magika dengan TWB ni, tapi saya citer yang paling magik jelah. Hehe.


From IT people to beautician


Saya join TWB ni dalam tahun 2015, antara orang yang awal juga join. Magiknya ialah saya sendiri tak pernah terpikir boleh join bidang kecantikan ni, especially jadi beautician. 

Nak ada spa sendiri? Lagilah tak. Sebab saya ni dulu acah acah tomboy, tak gegirl sangat. 

Nama pun budak IT, tangan bukan belai muka, tangan guna untuk main pc je lebih. Muka pun asal cuci jer takdenyer nak sibuk sibuk jaga kulit ni.

Dengan TWB semuanya berubah.



 



Yang atas ni gambar masa lepas abis training. Masa training nilah first time jumpa Master Ainul founder TWB. Kulit dia jangan cakaplah, peloles giler hokeh.

Tadaaaaaa….








Sape sangka orang yang dulu keras tangan boleh facialkan muka orang. Magik kan. 

Tapi dengan TWB itulah yang jadi. So kalau sesapa yang rasa tak boleh buat spa sebab tak pernah tak biasa dan rasa tangan kaku tu toksah risau. 

In shaa Allah sekejapan jer boleh bertukar jadi gegirl dan lembut jemari nak belai muka customer. Ni haaa saya ni testimoninya. Tak caya tanya founder cemana saya masa training. Hehehe.



From beautician to spa trainer



Dari tak berapa nak gegirl dah jadi beautician. Masa ni saya cuma belajar facial jer. Tu pun dah best sangat dapat buat extra income. Income TWB ni bukan satu tau tapi ada 4 jenis. 



Income spa tu salah satu income jer. Heaven kan ade banyak income ni. Kekadang seminggu jer boleh dapat dalam RM 200 ker RM 300. Part time je pun sebab saya masih keje.



Tu dulu. Sekarang ni dalam sehari pun boleh dapat macam tu. Sebabnya saya dah upgrade ilmu. Dah completekan training untuk semua 5 course yang ade dalam TWB, maka dengan rasminya saya dah boleh jadi spa trainer. Yeayyy!



Ilmu tambah > services bertambah > income bertambah.



Magik yang kedua > tak berapa nak gegirl convert jadi beautician lepas tu upgrade jadi spa trainer.


Alhamdulillah seronoknyaaa. Bagi saya perubahan ni magik. Bagi korang tak taulah. Heee.



Annual Trip To OverSea


Lagi benda yang teramat lah best dalam TWB ialah MELANCONG!!!


Saya sangat suka melancong tau. Suka sangat. Tapi suka tak bermakna saya selalu melancong. Banyaknya berangan jer lebih disebabkan money constraint sebelum ni. Lagi2 nak pi oversea.


Over the sea tu selalu ler. Hahahaa. Sebab dulu penah matrik kat Sarawak, then masa keje pun penah setiap tahun kena pegi Segi Sarawak buat system support and pernah jugak sekali ke Kota Kinabalu untuk implement system dan buat training.


Kalau setakat untuk holiday dengan duit sendiri memang berangan jelah. TAPIIII dengan TWB nilah saya merasa holiday ke luar negara. Konsep trip TWB ni sangat best.



Percutian mewah dengan kos yang amat affordable!



Dari 2015 lagi dah ade trip ke luar negara, bermula dengan Melbourne tahun 2015, then Perth 2016 dan last year, 2017 TWB ke Maldives.


OMG!!! Trip pertama saya dengan TWB adalah Maldives!  Super duper best hokeh!


Best sebab kite gi trip ni guna duit spa. Dapat join trip ni memang umpama magik buat saya. Sebab saya tak sangka boleh mampu join trip ni. Maldives tau!


Meh cuci mata tengok photoshoot kami kat sana.







































-          
Best sangat trip ni. The best trip ever! Saya tak penah jangka saya boleh jejak kaki ke Maldives.


Lagi magik, Semua yang pegi trip ni jadi best buddy until now. Padehal kitorg tak kenal pun antara satu sama lain. Saya cuma kenal Master Ainul dan Sya. Yang lain lain kenal masa kat airport KL. 


Roommate saya lagi pulak kenal saya masa kat airport Maldives okeh. Tapi end up kami jadi BFF sampai ade yang ingat kami ni memang member. Hehehe. The best thing about travel dengan TWB is UKHWAH!




From SID main main to Business Leader


Inilah antara moment magik dalam magik. Dari seorang yang buat Shaklee part time dan taklah berapa serius, alhamdulillah telah ditransformkan jadi business leader dengan bantuan founder TWB.

Tak siapa menyangka magik ni. Puncanya, kena bakar dengan master Ainul dalam trip Maldives.

Korang jangan salah interpret pulak, bukan kena bakor dengan api, hahaha. Kena bakor semangat.

Dah ler paneh kat Maldives tu, uish kena bakor plak lagi. Tambah ler paneh. Hahaha.

Ape ayat magik yang bikin paneh tu len kali ler saya share yer.

 Paneh itu ler yang membawak sampai balik ke KL. Sebulan lepas trip Maldives, dengan izin Allah saya bertukar status ke business leader.

Inilah antara moment2 paling magik yang saya dapat dalam TWB. Beruntungnya kami dapat leader yang sangat memahami tapi dalam masa yang sama jadi jerung untuk kami terus berjaya.

Sebenarnya banyak lagi aktiviti TWB ni. Nak citer semua kang panjang bebenor. Next post kite citer ek.



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




TWB bukan bisness spa semata. Bisnes spa TWB ni adalah bisnes yang last long.


Ade 4 jenis income.


Bisnes spa yang boleh dapat income even one time nanti kite dah tak buat spa lagi.


Bisnes mobile spa yang sampai masa korang boleh guna untuk beli properties dan beli kereta hanya dengan penyata income dalam TWB.


Ini bukan auta. Ini memang fakta sebab founder TWB dah buktikan. Malah ada ahli TWB yang dah Berjaya beli kereta Audi dengan TWB.



if you want to change your life, start now.

Jom join kami team TWB!

We are not an ordinary beautician, we are Beauty With Brain!

To all ladies, you are invited to join our big family… The Walking Beauty.


~beauty with brain~



TAWARAN MEMULAKAN PERNIAGAAN SPA TANPA KEDAI dengan MODAL yang SANGAT KECIL WALAUPUN TIADA ASAS atau TIADA PENGALAMAN LANGSUNG




Lots of love,

Kak Ed
+6012-3894274
Founder De Mystere Beauty Spa
Alumni The Walking Beauty
FB page: De Mystere Beauty Spa


Comments

  1. Niceeeee.. 😚😘 And correct! TWB is actually about "UKHWAH" too! Sya lebih mengenali Kak "Ed" hihi masa kita pergi Trip Maldives last year sama2!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts